EAGE Student Chapter in IAUO
EAGE Student Chapter in IAUO



 

 

شاخه دانشجویی EAGE در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برنامه ای را تحت عنوان هفته دانشجویی EAGE برای اولین بار در این واحد دانشگاهی اجرا کرد. این برنامه از تاریخ 2 – 5 March با استقبال چشمگیر دانشجویان واعضای شاخه دانشجویی انجمن EAGE برگزار شد. به طور عمده این برنامه از دو بخش یکی در شهر امیدیه و محل دانشگاه و بخش دیگر در شهر تهران و دانشگاه امیرکبیر تشکیل شده بود. این برنامه شامل بازدید از کوه آتشفشانی، کارگاه یک روزه در دانشگاه امیدیه و همچنین شرکت در SLT در دانشگاه امیرکبیر تهران بود. این برنامه ها جهت ارتقاء سطح دانش دانشجویان و اعضای انجمن EAGE ، شرکت در برنامه های بین المللی ترتیب داده شده از سوی انجمن EAGE و همچنین آشنایی دانشجویان با موضوعات به روز در صنعت نفت و گاز تدوین گردید. هدف شاخه دانشجویی انجمن EAGE در دانشگاه امیدیه هم راستایی با اهداف بین المللی انجمن EAGE و تشویق دانشجویان و اعضای خود به تحقیق و پژوهش پیرامون مسائل به روز صنعت نفت و گاز به وسیله برگزاری بازدیدها، دوره ها و کارگاه های مختلف می باشد.

 

بازدید از کوه آتشفشانی امیدیه و مناطق زمین شناسی اطراف آن برای اولین بار در تاریخ دانشگاه توسط شاخه دانشجویی EAGE برگزار گردید. در این بازدید اعضا و دانشجویان ضمن صعود به قله کوه آتشفشانی و بازدید از دهانه آتشفشان با سازندها و مناطق زمین شناسی پیرامون قله آشنا شده و به تحقیق و بررسی در مورد مباحث زمین شناسی آن پرداختند. این بازدید در رزو 2 مارچ انجام شده و به مدت 18 ساعت به طول انجامید. در روز 3 مارچ دوره یک روزه مشبک  کاری و تکمیل چاههای نفت و گاز با استفاده از اشعه لیزر: از ایده تا عمل توسط مهدی بخت بیدار رئیس شاخه دانشجویی انجمن EAGE برگزار گردید. این مبحث به دلیل به روز بودن و کسب چندین مقام و افتخار از سوی ارگان های مختلف برای دانشجویان انتخاب گردید. در این دوره 4 ساعته پس از سخنرانی مدرس دوره دانشجویان به بحث بررسی و ارائه سوالات در این خصوص پرداختند. پس از آن جلسه ماهیانه شاخه دانشجویی برگزار شده و جهت برنامه ریزی برنامه های آینده انجمن مشورت و نظرسنجی صورت گرفت.

 

اختتامیه برنامه در تهران و دانشگاه امیرکبیر با حضور در SLT بود. 30 نفر از اعضا و دانشجویان دانشگاه مسافتی به مدت 18 ساعت به وسیله قطار جهت مسافرت به تهران و شرکت در این دوره طی کردند. به گفته خود مسئولین برگزاری این دوره این استقبال توسط دانشجویان و اعضا شاخه دانشجویی EAGE بسیار بی نظیر بوده است به طوری که باعث شگفتی مدرس دوره و عوامل اجرایی آن شد. شرکت این تعداد دانشجو در این دوره نشان از علاقه بسیار شدید دانشجویان امیدیه به شرکت در برنامه های مختلف بین المللی و کسب دانش و ایجاد ارتباط با دیگر دانشگاههای ایران و دنیا می باشد. همچنین این کار ستودنی دانشجویان و اعضای این واحد حاکی از پتانسیل بسیار بالای دانشگاه امیدیه برای میزبانی دوره های مختلف بین المللی و حتی کنفرانس و همایش های مختلف بین المللی می باشد.

 

 

شاخه دانشجویی انجمن EAGE همواره به دنبال اجرای برنامه های مختلف برای اعضا و دانشجویان خود بوده و با توجه به گذشت چند ماه از تاسیس این انجمن در دانشگاه فعالیت های بسیار چشمگیر و مفیدی در ایران داشته است که می تواند به عنوان یکی از فعالترین واحد های دانشگاهی انجمن EAGE حتی در دنیا معرفی شود. این شاخه دانشجویی به دنبال ایجاد رابطه بین دانشجویان و مسئولین شاخه های دانشجویی انجمن EAGE با دیگر شاخه دانشجویی این انجمن در دنیا به منظور تامین اهداف بین المللی انجمن EAGE در خصوص دانشجویان به بهترین شکل می باشد.  

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, توسط شهرام القاصی و مهدی بخت بیدار